zimowi naukowcy

Powiało chłodem.
Nie tylko na moim blogu :)

W Polsce podobno już trochę popadało.
W Anglii chłodnawo, ale wciąż zielono. Z odcieniami zółci.




Muszę przyznać, że co raz trudniej mi coś wrzucać na bloga, bo w pracy mam co raz więcej roboty.
Pan premier Cameron się wziął ostro za cięcia i nie wiadomo, jaki będzie los outreach services, czyli między innymi mojego 'zakładu pracy'.

W związku z tym moje szefostwo dwoi się i troi, żeby wymyślać nam co raz to nowsze zadania, w celu udowodnienia światu, że jesteśmy potrzebni i że nie można nas tak po prostu zamnkąć na cztery spusty.

A wciąż powtarzaną mantrą jest: więcej, lepiej, szybciej, wydajniej.
W związku z tym odwiedzam więcej dzieci, piszę co raz lepsze raporty i sprawozdania z wizyt, szybciej mielę jęzorem przekonując moich podopiecznych i ich rodziców, jak ważne jest noszenie aparatów słuchowych i wydajniej wypełniam stosy statystyk, formularzy, tabelek.

Gubię w tym trochę sens.

Tym bardziej, że - problem znany od wieków we wszystkich krajach chyba - wzrost płac nie następuje proporcjonalnie do wzrostu wymagań.

Ale cóż, trzeba zakasać rękawy i małymi kroczkami posuwać się do przodu.
Więc i na blogu będzie małymi kroczkami, bez długaśnych wpisów, bez miliona zdjęć, bez wielu linków.

Dziś parę pomysłów dla zimowych naukowców i badaczy świata.

Na stronie www.teachervision.fen.com można znaleźć parę pomysłów na zimowe zabawy dla ciekawych świata.

1. Jak zrobić karmnik i prowadzić obserwacje ptaków:

 

2. Jakie są rodzaje śnieżynek i jak powstają

3. Jak zrobić papierowego pingwina

I wiele innych fajnych pomysłów np: jak ogrzać jedzenie przy pomocy ciepła słonecznego, jak zrobić termometr, jak rozpoznawać zwierzęta po śladach.

Niestety można zobaczyć tylko 5 stron, później trzeba się zarejestrować. Można mieć wtedy dostęp do 7-dniowego okresu próbnego - wtedy można sobie pościągać trochę materiałów.
Następnie ... materiały są płatne, czyli co raz częstrza praktyka w internecie, co mnie szczerze powiedziawszy wcale nie dziwi :))


Jeśli przy przeszukiwaniu strony nakniecie się na reklamę, to trzeba nacisnąć na link po prawej stronie (go directly to your link)


Trzymajcie się ciepło i nie dawajcie się zimie!!!

Caramellita Zmarznięta

4 komentarze:

viki_on_line said...

Wiem, że teraz jesteś bardzo zajęta, tak jak wspomniałaś.
Chciałam jednak napisać, że nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog. Jednak nie zadałam pytań. Po prost chciałam w ten sposób powiedzieć, że cenię co przekazujesz na swojej stronie.
Pozdrawiam :)

Caramellita said...

Oh! Viki, bardzo mi miło. Dziękuję ;)))

CozNapisac said...

świetny artykuł, mam nadzieje że będzie ich więcej. Czytam każdy post! Wesołych Świąt :)

Nela.Hey said...

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad skorzystaniem z porad dziecięcego psychologa dla mojego dziecka. Czy mozecie polecić kogoś w okolicach Poznania?

Post a Comment

Dziękuję za każdy motywujący i inspirujący komentarz :)